ETWİNNİNG PROJEMİZ AVRUPA KALİTE ETİKETİ ALDI!

ETWİNNİNG PROJEMİZ AVRUPA KALİTE ETİKETİ ALDI!

Çocukların doğa ve tarımsal faaliyetlerden kopuk olarak büyümeleri hem çocukların gelişimsel bütünlükleri hem de güvenli gıda ve tarımın sürdürülebilirliği açısından tehlike arz etmektedir.  Şehir ortamında büyüyen çocukların doğada vakit geçirmelerini, vücutlarını çalıştırmalarını, doğayla iç içe olup bağ kurmalarını, toprağa dokunmalarını sağlamak için çaba sarf etmeliyiz. Doğada vakit geçirmenin bir çocuk için çok fazla yararı var. Doğada zaman geçiren çocuğun fiziksel sağlığı güçlenir, çocukların iskelet ve kas sistemleri gelişiyor; motor becerileri artıyor, yaratıcılığı gelişir, daha iyi odaklanır, çevre bilinci gelişir; doğa zihinsel ve ruhsal olarak iyileşmeye yardımcı olur. Bitki ve hayvanlarla iç içe büyüyen çocuklar ilerleyen yaşlarda iletişim bozukluğu, depresyon gibi sorunlarla daha az karşılaşıyor. Ayrıca çocukların tarımsal faaliyetlere dâhil olması; tarım nasıl yapılıyor, gıda ürünleri nasıl üretiliyor, tarladan sofraya nasıl geliyor bunları öğrenmeleri onlara tamamen farklı yeni bilgi ve beceriler edinmelerini sağlayacak ve farkındalıklarını artıracaktır. Tarım eğitimin en etkili yolu da çocuğun doğada bulunmasıdır. Bilgilerin sınıf ortamında öğrenilmesinden ziyade doğal ortamlarda, uygulamaya yönelik ve günlük yaşamda kullanılabilir şekle dönüştürülmesi ve bu çalışmaların sürdürebilir hale gelmesi temel yapıdır. Doğada bulunan toprağa eli değen çocuk doğaya sevgi ve saygı besler. Okullarda çeşitli atölyeler, projeler aracılığıyla bahçeler oluşturmak ve bu sayede çocukların çevre duyarlılığını artırmak, toprağa dokunmasını sağlamak ve öğrenirken eğlenmelerini sağlamak mümkün. Amacımız çocuklarımızın hem bedenen hem de ruhen sağlıklı bir şekilde büyümesini tarım yoluyla desteklemek, internete bağımlı bireyler yetiştirmekten uzaklaştırmak, tarıma yabancı yetişen nesle tarımı tanıtmak, tarım ve doğa bilincini çocuklarımızda oluşturmaktır.

23.05.2023 169

23-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-202323-05-2023